Tuesday, January 27, 2009

klinik kassim dan zubaidah



td aku g klinik xleh thn rr..sakit dada aku nie..dah 3 hari selesema then demam kejap then batuk2..mcm nk lelah rr..sbenarnye aku nie jenis yg klu sakit sikit2 malas nk pg klinik..biar jek baik sendiri nnti..bukan takut kene suntik ye..juz malas..huhu

aku sampai klinik tu dlm kul 10pg dpt no 38..no skarang bru 11..mak ai jauh lak haa no aku..bosan gle tunggu..klu nk balik takut terlepas lak nnti..bygkn brape lame aku tunggu?..aku dpt masuk kul 1..hahaha..bukan klinik kerajaan tau..klinik biase..tp org ramai suke kat die sbb die pandai amik ati..peramah..suke borak2..tu yg jd lame prosesnye..huhuhhu..nama klinik: klinik kassim dan zuabaidah.. lg satu sbb dr nie org suke..pape sakit sume die suntik..then trus baik..de org ckp die gune dadah..huhu..tah rr..mulut org..

then time no aku aku masuk satu bilik..ade awek muke masam sambut aku.."sakit pe?"aku jwb "tah batuk + selesema +ssh nafas". then die check tekanan darah 77 kot akunye..tah..gune alat kt atas nie..nie jek gmbr yg aku dpt tangkap mase lam tu..then check suhu 37 darjah..waa..normal rr tu ek..

then jumpe dr..dr tanye sakit pe?aku ckp sesak nafas takut lelah aku dtg balik..die pon start cite..oo awk kecik2 dulu slalu dtg cnie sbb lelah..skang dahh xde ek..bagus2..then die check tekak aku..oo..biase jek..then check dada gune pe bende tu name die?..ala yg denga dada tu rr..papejek rr..then die ckp xde lelah..batuk biase jek..lelah pon ilang time tunggu turn td..huhu..

then suh aku baring..die picit2 perut aku then denga dada n perut aku..then die picit balik..then denga blik..mcm serius jek die nie..mase die picit2 pastu denga perut aku tu..perut bunyi lak..hahaha...sah angin die ckp..hahaha..

last aku dpt 3 ubat telan n 1 ubat minum..kentut saje pas mkn ubat..die soh mkn 1 jam sblm makan..takut terkentut time makan kot..hahaha..
pape pon aku rase best sngt sakit nie...
ne 1st time aku rase seronok time sakit...hahaha
terima kasih ye...



6 comments:

NurFiera Mohd Zain said...

kah67x
ape lwk sgt entry wk ni..ilang tensen sy!

huhu

mendengar ckp pn awk kn~~ :)

ubt tu sdp kn?? rs cm menthol2//btol??anginnnnn je rs??
kn3

ubat sy sume tu..sdp..sy ske :)

ubt angin kne mkn b4 mkn
sbbbbbbbbbbb

die xnk perut tu kosong and angin tendang blk ms kte mkn or pas mkn

p/s: tp xde la thp kentut2..hish..xsnonoh ni!!!

bold said...

heeee...ubat minum tu mmg best..10 ml bnyk mane ek??heehehe

NurFiera Mohd Zain said...

satu camca besar wk

tp kalo agak diri 2 masih baby, lnkali dr bg ubat air minte syringe skali

snang sket mak awk nk sukat sblom die suap


heeeeeeeeeee

alien said...

suntik suntik.. kuat do ubat tue..
kekadang doktor x syorkan sebab tue last pilihan..
kalo selalu dah suntik, badan dah lali ngn ubat tue.. pastu next time keberkesanan die kurang..

p/s: aku pun malas g klinik.. sebb malas na menunggu..

bold said...

hahaha...aku nk kene suntik..
bru cepat baik...huhuhu

NurFiera Mohd Zain said...

bykla nak kne inject...bkn awk takut ke?? kah3

p/s:bg sy...inject tu keje yg memalaskan..so sy xperlukan..sbb sy mls!!