Tuesday, January 20, 2009

normal start..

today my day starts normally..bngun subuh 630..pg keje kul 8..anta tiket then bru pg opis..accept arinie, smlm, aku rase lain..sbb aku asik tunggu bunyi fon..botak yg handfon slame nie mcm ade xde jek..siap de time tu pg keje tinggal fon kt umah..penting ke fon nie?..xkot..
balik pd cite arini..cm biase loser mcm aku nie mmg mudah perasan..lg pon mayb sbb aku nie kurang kasih syg..so aku rase best bile de org nk share smting ngan aku..rase mcm dipercayai..rase best rr..
ptg td aku semayang asar kt masjid kecik kt kl nie..bagus happening coz ramai org..ramai org maknenye lg semangat la kita kan..bukak kasut n stokin sume aku nmpk diorg tulis.."kasut 2 baru jaga2 banyak kes kecurian"..aku ltk kasut aku ats dinding tmpt diorg tmpl notes tu..abis jek smayang kasut xde ditempatnye..sah kene curi..ngan senyuman aku mintak tlg de abg tu blikn selipar tuk aku..abg tu pg..die naik moto jugak..kuar jek dr masjid..ujan selebat2nye turun..sertamerta aku rase bsalah..aduh..then abg tu blik ngan selipar abis basah lencun die..
xtau nk terimakasih cmne..then aku decide tuk redah ujan..30jam aku lam ujan tu..tanpa baju ujan..basah,sejuk,menggigil aku..memandangkn nk blik dah aku nekad redah gak..sampai umah kul 615..perut lapar sbb xmkn tnghari..gatal sngt..hehe..thn jek rr..
sampai umah trus charge fon..lupe lak..kan ngah syok msg td tibe2 batery abis..balik tengok xde msg..then aku terbaring..pk kan keadaan aku..banding bezakn..time tu terasa diri nie hina sngt..naik moto(dah tu jek yg ade) hujan, panas..mcm nie ko nk berbini botak?lupekn lah hajat ko tu..nyusahkn bini ngan anak2 jek..
then aku siap2 tuk ke surau..de kuliah arini..bole tmbh ilmu aku yg xde nie..lps isya ngan perut lapar aku blik umah..yaAllah..lauk habis..tinggal kuah..tu kan rezeki jugak aku trime..
skang nie dah kul 12..pnt..nk tdo..esok xtau lg cmne...

P/S: aku dah mula belajar tuk sabar..klu sblum nie aku ngamuk n maki hamun..Alhamdulillah skang aku hanye senyum kerana aku tau Allah sentiasa dngn ku..mungkin ini secebis ujian drNya..harap kekal begini selamanya..amin..

2 comments:

NurFiera Mohd Zain said...

best...nk cite dlm sms cm xcukup kn je kn space dier..haa..bgusla..ade dh blog..cite..luah..xde sape bc pn xpe..awk akan tau sape akan bc..
kn2

huhu -perasan jap-

best la wk..cite lg..br sy tau cite ape sbnrnye smlm

tp kn..
bkn smlm ade org tu msg..
kate

awk..

kasut sy ilanggggg


hahaha..lwk pn ade..tula..lenkali pkai kasut cntik2 lg

sy pkai sndal je wk..uhuk3..leh pkai stokin lg..tutup aurat..


haha

p/s: pengajaran:

Hadapi dengan senyuman..ape yg terjadi biarkan terjadi...InsyaAllah..ade yg lbih baik mnanti anda di Hadapan

-He knows what the Best-

:)

bold said...

thanks awk..nnti sy cite lg ek..nk tau cite psl smlm lg ke?..insyaAllah..sy terima seadanya..hehe